Targi samochodów

Targi motoryzacyjne w szwajcarskiej Genewie stawiają na ekologię. Kończące się a przy tym horrendalnie drożejące szablonowe źródła napędu wymuszają innowacyjny trend w motoryzacji. Swój początek mają oznaczyć małe samochody, które będą spalały bardzo mało paliwa. Takim przykładem będzie pojazd spod marki Volkswagena, jaki według prognoz ma spalać wyłącznie niecały litr paliwa na sto kilometrów. Absolutnie ekologiczne rozwiązanie, które oczywiście osiągnięte jest wydatkiem dynamiki jazdy, albowiem tak mały silnik nie jest w stanie rywalizować z pełnokrwistymi silnikami spalinowymi o ogromnych pojemnościach. To auto będzie przeznaczone raczej do komunalnego przemieszczania się miedzy uliczkami. Nowość szykuje dla nas również jakże lubiany koncern BMW. Zamierza on zaprezentować podobnie mały samochód pod dyskretną nazwą projekt oraz. Jak widać tegoroczne targi motoryzacyjne w Genewie kręcą się dookoła jednego żadnego pomysłu, a mianowicie napędu dla przyszłości, który ma być niedrogi i dynamiczny. Doświadczamy czy uda się uzyskać ten kompromis.

Elektryczne wozy

Coraz to bardziej rosnące ceny paliwa, gazu i oleju napędowego inspirują konstruktorów do budowania aut, które będą wymagały innego źródła zasilania. Nowoczesne samochody pracują już na silnikach rodzaju hybryda. Jest to scalenie konwencjonalnego napędu na benzynę z elektrycznym. Energia kumulowana jest w wielkich akumulatorach litowo-jonowych, które odnajdują się w bagażniku bądź z przodu pod maską samochodu. Do tej pory stanowiły one tylko dodatek do obszernego tak czy inaczej silnika spalinowego i generowały niedużą moc. Dziś samochody budowane są z myślą o napędzaniu ich tylko i wyłącznie prądem. Mimo to aby takie coś mogło zaistnieć na stacjach benzynowych powinny powstać dystrybutory, w jakich będzie można ładować baterie. Innym rozwiązaniem kłopotów jest ujednolicenie rodzaju baterii we wszelkich autach. W owym czasie to podjeżdżając na stację dokonuje się tylko wymiany akumulatora za odpłatnością i wolno jechać dalej. Podstawową wadą samochodów napędzanych prądem jest zasięg, niesłychanie ograniczony w stosunku do silników spalinowych.